FAQ

Welke kosten worden in rekening gebracht?

Doordat wij altijd maatwerk leveren kunnen we hier geen exacte kosten vermelden. Neem voor een op maat gemaakt advies contact met ons op. 

Heb ik een contract nodig?

Ja, in dit contract worden de basisspelregels uiteengezet waaronder De Nieuwe Koetsiers een chauffeur voor u regelen. Dit is een minimaal contract zonder afnameverplichting. 

Hoe lang van te voren moet een chauffeur aangevraagd worden?

Als u vandaag voor 15.30 uur een chauffeur aanvraagt, dan heeft u gegarandeerd morgen een chauffeur. In 99% van de gevallen lukt het ook om op de dag zelf een chauffeur te regelen.

Welke rit-types zijn er?

Bij de aanvraag van uw chauffeur kunt u aangeven om wat voor type rit het gaat:

-Rondrit: de chauffeur rijdt u naar een of meerdere adressen en eindigt op het ophaaladres
-Enkele rit: de chauffeur rijdt u naar een of meerdere adressen en eindigt op een ander adres dan het ophaaladres
-Onderbroken retourrit: de chauffeur brengt u naar een bepaald adres en haalt u later die dag weer op. Tussendoor gaat de chauffeur naar huis om daar te wachten. Bij voorkeur doet hij dit met de auto van de klant, anders met het OV. 

Wat als de chauffeur met mijn auto een overtreding heeft begaan en ik heb de beschikking gekregen?

De boete is voor de chauffeur. U gaat als volgt te werk:

  • U betaalt zelf de boete aan het CJIB binnen de gestelde betalingstermijn om verhoging te voorkomen.
  • Verhoging van een boete door te laat betalen kan niet bij ons in rekening worden gebracht.
  • U mailt een scan van de volledige CJIB boete naar administratie@oudstanding.nl.
  • In de mail vermeld u uw naam en bankrekening.
  • Indien u de naam van de betrokken chauffeur weet deze graag ook vermelden.
  • Het boetebedrag krijgt u binnen 3 weken van De Nieuwe Koetsiers op uw rekening gestort. 

Wat als er schade met mijn auto gereden is?

Dan begint alles met het laten invullen van het schadeformulier door onze chauffeur.

De Nieuwe Koetsiers heeft altijd automatisch op uw auto een secundaire Casco-dekking afgesloten. In eerste instantie dient de schade dus altijd te worden afgehandeld door uw eigen verzekeraar, zeker als er sprake is van WA-schade. Als bij het sluiten van het schadedossier blijkt, dat uw verzekeraar de Casco-schade niet of niet volledig dekt en/of dat u terugvalt in bonus/malus-korting, dan kunt u onder voorwaarden deze schade via ons vergoed krijgen.

Vraag voor de gedetailleerde omschrijving van deze dekking naar onze uitgebreide verzekeringsvoorwaarden. 

Wat voor chauffeurs werken bij De Nieuwe Koetsiers?

De Nieuwe Koetsiers werkt met senioren. De chauffeurs zijn zorgvuldig geselecteerd op representativiteit, dienstverlenende instelling en rijvaardigheid. Ze zijn voor u beschikbaar en werken omdat zij het leuk vinden.

Het kwaliteitssysteem van De Nieuwe Koetsiers bewaakt de kwaliteit van de chauffeurs continu. Feedback van klanten en een jaarlijkse opfriscursus zorgt er voor dat het chauffeursbestand op het gewenste niveau blijft.

Werkt De Nieuwe Koetsiers landelijk?

Ja, de ruim 1.800 chauffeurs zijn door het gehele land woonachtig. Er woont er dus altijd een bij u in de buurt.

Hoe is de planning bereikbaar?

De planning van De Nieuwe Koetsiers werkt samen met die van zusterorganisaties Oudstanding en Autoreset en is op werkdagen bereikbaar tussen 07.30u en 20:00u en op zaterdag van 09:00u tot 13:00u via 020-7990949. Daarnaast hebben we een noodtelefoon voor dringende zaken.

De planning is ook te bereiken via planning@denieuwekoetsiers.nl.

Hoe is de administratie bereikbaar?

Voor vragen over facturen kunt u bij de administratie terecht. Deze afdeling werkt ook voor de bedrijfslabels Oudstanding en Autoreset en is bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur. Mail uw vragen aan administratie@denieuwekoetsiers.nl Bellen kan ook,  naar 020-7990934.