Blessure chauffeur

Meer info

Privéchauffeur

Meer info

Pendeldienst chauffeur

Meer info

Vragen - FAQ

Heeft u een vraag? Misschien kunnen onderstaande vragen u op weg helpen. Indien uw vraag er niet bij staat neem dan contact met ons op.

Welke kosten worden in rekening gebracht?

Uren: de tijd dat de chauffeur met de rit bezig is. De tijd die de chauffeur nodig heeft om van en naar het start- en eindadres te komen wordt niet in rekening gebracht mits dit het zelfde adres is. Wachttijd op lokatie wordt in rekening gebracht. Als de chauffeur thuis wacht, wordt deze tijd niet in rekening gebracht.

Reiskosten: de kosten om van en naar het start- en eindadres te komen worden a € 0,19 per km in rekening gebracht. Met een max van € 10,- per dag. Indien een chauffeur bij een onderbroken retourrit met het OV tussendoor naar huis gaat, worden deze kosten volledig in rekening gebracht.

Spoedtoeslag: indien een chauffeur op de dag zelf wordt aangevraagd, dan wordt een spoedtoeslag van € 9,50 in rekening gebracht.

Overige kosten: duurt een rit langer dan 8 uur, dan kan een maaltijdvergoeding van maximaal € 15,- in rekening worden gebracht.

BTW: het hoge BTW-tarief is van toepassing.

Wat is het uurtarief?

Het uurtarief is € 18,66, exclusief btw. De minimale inleenverplichting is 3 uur en eventuele toeslagen zijn conform cao.

 

Is er een contract noodzakelijk?

Nee, juist niet. De Nieuwe Koetsiers werkt zonder contracten of overeenkomsten. U meldt zich eenmalig kosteloos en zonder afnameverplichting aan. Deze aanmelding is nodig om voor u een account aan te maken zodat u via internet uw chauffeur kunt aanvragen en om de factuur op de juiste plek te krijgen.

Hoe lang van te voren moet een chauffeur aangevraagd worden?

Als u vandaag voor 15.30 uur een chauffeur aanvraagt, dan heeft u gegarandeerd morgen een chauffeur. In 99% van de gevallen lukt het ook om op de dag zelf een chauffeur te regelen.

Welke rit-types zijn er?

Bij de aanvraag van uw chauffeur kunt u aangeven wat voor type rit het is:
Rondrit:  de chauffeur rijdt u naar een of meerdere adressen en eindigt op het ophaaladres
Enkele rit: de chauffeur rijdt u naar een of meerdere adressen en eindigt op een ander adres dan het ophaaladres
Onderbroken retourrit: de chauffeur brengt u naar een bepaald adres en haalt u later die dag weer op. Tussendoor gaat de chauffeur naar huis om daar te wachten. Bij voorkeur doet hij dit met de auto van de klant, anders met het OV.  
 

Wat is een “enkele rit”?

Dit is een rit waarbij het start- en eindadres verschillend zijn, bijvoorbeeld bij een BOB-chauffeur waarbij de klant na een diner of feest thuis wordt gebracht. De chauffeur gaat een deel van deze rit met het OV. Dit is het enige rit-type waarbij de totale tijd dat de chauffeur van huis is in rekening wordt gebracht.   

Wat is een “onderbroken retourrit?”

Dit is een rit waarbij de klant 's ochtends weg wordt gebracht en 's middags weer thuis wordt gebracht, de meeste blessure-chauffeurritten zijn onderbroken retour. De chauffeur gaat tussendoor naar huis om daar te wachten. Bij voorkeur met de auto (van de klant), anders met het OV. Met de auto zullen de kosten lager zijn en is de chauffeur flexibeler. De auto wordt uitsluitend gebruikt om naar het huis van de chauffeur te rijden. Indien het om de inzet van de eigen auto van de klant betreft is het goed om te weten dat de auto aanvullend verzekerd is. Ook is het dan redelijk dat de werkgever van de klant een kilometervergoeding geeft voor de extra kilometers die dan met de eigen auto gereden worden.   
 

Wat is een “rondrit”?

Dit is een rit die op het zelfde adres eindigt waar die ook begonnen is. Tussendoor kunnen meerdere adressen aangedaan worden. De chauffeur wacht ter plekke terwijl de klant de afspraak heeft.

Wat als de chauffeur met mijn auto een overtreding heeft begaan en ik heb de beschikking gekregen?

De boete is voor de chauffeur. U gaat als volgt te werk:

  • u mailt een scan naar info@denieuwekoetsiers.nl of stuurt een kopie naar Naritaweg 12e,1043 BZ, Amsterdam. Vergeet niet uw naam en bankrekening te vermelden!
  • het boetebedrag krijgt u binnen 2 weken van De Nieuwe Koetsiers op uw rekening gestort.
  • u betaalt zelf de boete aan het CJIB.


 

Wat zijn de risico’s?

risico = kans x effect.


Kans is klein door correct rijgedrag en ervaring van de chauffeur.
 

(Financieel) effect is beperkt door de aanvullende verzekering op iedere rit:

  • inzittendenverzekering: voor schade en letsel
  • aanvullende cascoverzekering op primaire autoverzekering
  • vergoeding van eigen risico en verlies b/m-korting van de primaire autoverzekering

Wat als er schade met mijn auto gereden is?


Helaas gebeurt het heel soms dat er schade gereden wordt. Vervelend natuurlijk, maar gelukkig heeft het voor de klant geen financiële consequenties. De Nieuwe Koetsiers is immers verzekerd. Dit is het traject bij een schade  veroorzaakt door een chauffeur van De Nieuwe Koetsiers:

  • de chauffeur vult het schadeformulier in en geeft het aan u. Tevens zal de chauffeur aan De Nieuwe Koetsiers doorgeven dat hij schade heeft gereden.
  • u stuurt het schadeformulier naar uw verzekeringsmaatschappij.
  • u laat het door uw verzekering vergoeden, dan zijn er kosten voor het eigen risico en het eventueel no-claimverlies.
  • u geeft u uw kosten door aan De Nieuwe Koetsiers door middel een e-mail aan  info@denieuwekoetsiers.nl. In die e-mail vermeldt u tenminste de volgende gegevens:
    • uw naam, telefoonnummer,  e-mailadres en uw bankrekening nummer
    • de datum van de schade en korte toedracht
    • de offerte of rekening van het schadeherstelbedrijf
    • of de verklaring van uw verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon waaruit op te maken is wat de kosten zijn voor het eigen risico en het no-claim verlies voor de komende 3 jaar.
  • De Nieuwe Koetsiers zet deze informatie direct door naar de verzekeraar die per omgaande het dossier netjes zal afhandelen.

Wat voor chauffeurs werken bij De Nieuwe Koetsiers?

De Nieuwe Koetsiers werkt met 65-plussers. De chauffeurs zijn zorgvuldig geselecteerd op representativiteit, dienstverlenende instelling en rijvaardigheid. Ze zijn voor u beschikbaar en werken omdat zij het leuk vinden. Het kwaliteitssysteem van de De Nieuwe Koetsiers bewaakt de kwaliteit van de chauffeurs continu. Feedback van klanten en een jaarlijkse opfriscursus zorgt er voor dat het chauffeursbestand op het gewenste niveau blijft.

Werkt De Nieuwe Koetsiers landelijk?


Ja, de ruim 1.800 chauffeurs zijn door het gehele land woonachtig. Er woont dus altijd een bij u in de buurt.

Hoe is de planning bereikbaar?

De planning van de De Nieuwe Koetsiers werkt samen met die van zusterorganisatie Autoreset en is op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur. Buiten deze tijden wordt er doorgeschakeld naar een mobiele telefoon. Indien u de voicemail krijgt, spreek deze dan in met uw naam en telefoonnummer. U wordt dan zo snel mogelijk teruggebeld. Het nummer is 020-7990934.

E-mails worden uitsluitend op bovenstaande tijden gelezen. Het e-mailadres is planning@denieuwekoetsiers.nl.

Hoe is de administratie bereikbaar?

Voor vragen over facturen kunt u bij de administratie terecht. Deze afdeling werkt ook voor zusterbedrijf Autoreset en is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Het telefoonnummer is 020-7990934 of per mail administratie@denieuwekoetsiers.nl.